Diplomás munkanélküli, avagy a Munakügyi Hivatal rögös útjai

Az örömteli egyetemi évek és az azutáni gyötrődések sorozata!

Nos, gondolom sok ember jár ebben a munkanélküliség cipőjében, legyen szó friss diplomásról vagy nem. Még októberben jártam először a Munkaügyi Hivatalban, mivel diploma után nem sikerült elhelyezkednem. Naívan azt hittem, hogy öt évnyi diákmunka után majd kapok valami támogatást, de ha azt nem is, leglalább a TB-met fedezik. Természetesen nem, ezt is rosszul hittem. A hivatalban felvilágosítottak, majd adtak egy rakat papírt, hogy töltsem ki, a másik felét vigyem haza és jöjjek vissza egy hónap múlva. Vissza is mentem a semmiért! Órákon át álltam sorban, lefénymásolták az irataimat, okleveleimet, kérdezték milyen munkakörben szeretnék dolgozni stb....Majd odabiggyesztették, hogy egy hónap múlva jelenjek meg ismét egy ilyen elbeszélgetésen. Mondtam, hogy jó és "nagy örömmel" haza menetem.

Majd az élet úgy hozta, hogy november végén alkalmaztak, első körben három hónap próbaidőre, melynek lejárta február volt. Bár úgy gondoltam, három hónap után csak nem bocsájtanak el, hiszen rendesen végeztem a munkám, de mégis így lett....pofa nélkül "hellót" mondtak, se köszönöm, se SEMMI! Hozzá teszem jobb is, végülis, ha ennyire gerinctelenek (más szempontból is) és semmi humanitáriussággal nem rendelkeznek, akkor egy ilyen helytől jobb megszabadulni!


Így végül úgy döntöttem ismét elmegyek a munkaügyibe, hogy megkérdezzem mi a helyzet ilyenkor: most csak a TB iránt érdeklődtem, hisz tudtam más úgysem jár. Szerencsére a TB támogatás a munkaviszony megszűnését követően 45 napig még él hála istennek, hiszen mindig ilyenkor jönnek a problémák! :(

 

Ismét kaptam 1-2 papírt, és közölték, hogy egy hónap múlva, március 20-án megint jöjjek vissza, ugyanazokkal a papírokkal, amikkel múltkor voltam, hiszen töröltek a rendszerből (no comment). Érdeklődtem afelől is, hogy esetleg valamilyen képzésre van-e lehetőségem, majd készségesen mondta a hölgy, hogy az első szinten érdeklődjek. Így fogtam magam és vártam cirka egy órát. Nézegettem a képzéseket és végre valami pozitívat láttam a papíron: egy angol tanfolyam. Örömömre alig vártam, hogy bejussak és minél több információt megtudjak a dologról. Szólítottak, én bementem! 

A hölgy kérdezte, hogy milyen végzettséggel rendelkezem, mire mondtam, hogy egyetemi és szeretném az angolt tudásom fejleszteni. Mire ő közölte, hogy a nyelvvizsga letétele miatt nem irathatnak be tanfolyamra. Persze én igyekeztem őt meggyőzni, hogy természetesen nem e miatt szeretnél angolul tanulni, hanem mert rengeteg munkahelyen elvárás az aktív angol nyelvtudás szóba és írásban. Talán egy kicsit felfogta az ügyintéző, de erre is csak azt tudta mondta, hogy ha a szakmájához kell a nyelvtanulás, az esetben támogatjuk. Majd közölte, hogy általában az olyan szakmáknál szokták állni a tanfolyamot, mint például a logisztikai ügyintéző, mert náluk elvárás...A nő javaslata szerint jöjjek vissza 20-án majd, amikor is nyilvántartásba vesznek újra, és akkor próbálkozzak ismét jelentkezni a  tanfolyamra, háááááthaaa indul (persze hogy nem fog). Merthogy a most kezdődő angolok március 18-i dátummal indulnak, és nekem ugye 20-án kell ismét jelentkeznem a hivatalba, addig nem is tudok semmit tenni. Így lecsúsztam, hiába jelentkeztem és regisztráltam munkanélküliként, ha egy hónap múlva fognak ténylegesen rögzíteni. SzuPpPpPper!

 

Persze én elhiszem, hogy náluk is fontos a nyelv, de egy diplomás is tanulhat nyelveket ugyanúgy. Ha meg nem akarják támogatni a friss diplomásokat - holott a csapból is ez folyik- akkor írják ki, hogy az OKJ-okat, érettségizetteket, szakmunkásokat vagy bárki mást támogatnak, mert ennek így semmi értelme. Rengeteg idő és némi pénzpazarlás az ezek körüli információ megszerzése. Semmi támogatás, semmilyen téren (talán az Önkormányzat támogat, ha szociálisan rászorult vagy...), de azért menj be a munkaügyibe mert segítenek! :)